Bloğumu ziyaret eden birçok kişi genelde şiirlerimle karşılaşıyor. Ve "Sen reklamcısın, reklam yazarısın. Neden sektörünle ilgili fikirlerini yazmıyorsun bloğa?" diyorlar. Aslında bir bakıma haklılar çünkü reklam eleştiren çok reklamcı var... Kimisi haklı yere sesini çıkartıyor, kimisi çuvaldızı kendine batırmayı unutuyor, hatta eleştrinin dozunu kaçırıyor.
Ben reklam eleştirmeyi sevmem açıkçası... Ya da senaryo böyle olsaymış daha iyi olurmuş gibi saçma tavsiyelerde de bulunmam. Karşımdaki müşteriyi tanımadan, önlerine gelen briefi görmeden eleştirmeyi, kampanya hakkında konuşmayı da tasvip etmiyorum. Ama son günlerde kafamı kurcalayan bir cümle var. 'Head&Shoulders'la bütün sorunlarınızı kafanızdan atın"... Özellikle reklam filminde kullanılan, cümledeki vurgu dikkatimi çekti. "Sadece kepekten değil, bütün sorunlarınızdan kurtulun" Şimdi bu şampuan reklamı; yenilmez, içilmez, kafa yapmaz :) Nasıl bütün sorunlarımdan kurtulacağım? Ev kiramı, faturalarımı mı yatıracak ya da her ay maaşa mı bağlayacak beni Head&Shoulders? Düşünmeden edemedim açıkçası ve paylaşma ihtiyacı duydum sizlerle.
Bildiğim kadarıyla (Yanılıyorsam düzeltin) Head&Shoulders P&G şirketine bağlı, yurtdışından Türkiye pazarına giren bir ürün ve P&G'nin reklama bakış açısını biliyorum. Ajansları ya da yaratıcı ekibe söyleyecek hiçbir sözüm yok burada... Sadece P&G'ye sesleniyorum. Biraz daha ajanslara, yaratıcı ekibe güvenseniz, Head&Shoulders'ı kullananların sizin hakkınızdaki sorunlarını kafalarından atacaklarını anlayacaksınız....
Başka sözüm yok...
Saygılar :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder